2017. már 14.

Kockákból épített Star Wars univerzum

írta: Wrati
Kockákból épített Star Wars univerzum

freemaker-cover_1.jpg

Egy régebbi készletbemutató cikkben érintőlegesen már volt szó a Freemaker családról, de ahogy akkor ígértem, jöjjön egy hosszabb írás Freemakerékről:). Figyelem: Spoiler veszély!!!

Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban élt 3 testvér... Hohoooo. Várjunk csak egy kicsit :). Mielőtt belelendülnék a család és a történet rövid áttekintésébe, álljunk meg egy vagy két pillanatra.

A LEGO Group, a Disney, a Lucasfilm és a Wil Film koprodukciójaként született 13 részes sorozat 2016 június 20-án debütált. Egyelőre csak 1 évad készült belőle, ami elsőre soknak tűnik, de az utolsó rész végén újabb Freemakeres sztorikra szomjazunk majd ;). Megígérni nem tudom, sőt garantálni sem és nem is fogadnék rá, deee azért... :).

Mikor felreppentek a hírek a sorozatról, Star Wars rajongóként csak egy újabb lehúzható csillagközi bőrt láttam ebben, semmi mást. Arra gondoltam, hogy Disney-nek (és sajnos a LEGO-nak is) nem elég az évente érkező ki tudja milyen film, még ezt is behozzák csak hogy több oldalról tudják megnyitni a pénzcsapot. Éppen ezért ügyet sem vetettem a két szettre és sztorira, el is felejtettem egy időre.

Egyik nap azonban belebotlottam egy olyan akcióba, melyet nem hagyhattam ki, így megvettem életem első Freemakeres készletét. Mielőtt összeraktam volna a készletet gondoltam megnézek 1-2 részt, hogy átjárjon az Erő.

A szereplők

csak_fig_1.JPG

A Freemaker család kalandjai a 3 testvérről (Kordi, Zander, Rowan) és hű társukról, a klónháborúk korából fennmaradt B1-es harci droidról (R0-GR) szólnak.

Zander a rangidős. Ő amolyan repülőmániás. Bütykölget ezt-azt, bár alkotásai nem minden esetben maradnak "fent". Imádja az űrhajókat, ismeri szinte az összeset. Egyik személyes kedvence a Naboo Starfighter:).

Kordi a lánytestvér. Ő felel az üzletért és bármilyen szituációból ki tudja magát dumálni. Számára a legfontosabb a pénz, hisz ki kell fizetni a Gyűrűn lévő üzletüket. Sok esetben előfordult, hogy a pénz utáni hajsza sodorja bajba a kis csapatot.

Rowan a legfiatalabb, aki ugyanúgy, mint Rey ösztönös Erőhasználó. Az Erő gyermeki lélekkel keverve fura dolgokra képes:). Naivitása, segítőkészsége a sorozat fő mozgatórugója. Annak ellenére, hogy Rowan a legkisebb, néha ő tűnik a legintelligensebbnek.

R0-GR (Roger) a robot (magyarul "Vettem"-nek lett fordítva) a sorozat Jarjar-ja:). Neve a robotok Roger, roger (Vettem, vettem) válaszaiból ered. Elvileg R0-GR az utolsó B1-es harci droid. Elég rozoga, ütött-kopott és gyáva, de ellentétben sok ezer társával, ő még az "élők" soraiban van.

A történet

Szóval a történet... Nos, a Freemaker család kalandjai "A Birodalom visszavág" és "A jedi visszatér" között játszódik, így több olyan esemény, helyszín, karakter is bekerült, amikkel/amelyekkel ezen filmekben találkozhattunk. Persze nem lenne összeLEGOzott film, ha későbbi részek utalásai (pl. Maz Kanata) ne lettek volna belopva a sorozatba.

De megint csak elkalandoztam. Palpatine hőn áhított vágya, hogy megszerezze a kiberkardot, mely a legerősebb fénykard és ami jelenleg jó pár darabban található szétszórva a galaxisban. Kis hősünk Rowan, érzi a kard darabkáit és fontosnak tartja megszerezni azokat, hogy megvédje a világot a mindent átjáró gonosztól (ez lenne a Birodalom:)).

Ennyi.

Lenne, ha nem egy LEGO alkotásról lenne szó. Star Wars rajongóként a film erénye egyben a hibája is. Ez pedig, hogy LEGOsítva lett. A történet remek, csavaros, a karakter jók, de a rossz oldal is túl gyerekesre-humorosra sikeredett. Az eredeti funkcióját viszont teljesen jól hozza. Ez olyan sorozat, mely gyerek "kezébe" is adható :).

Konklúzió

A véleményem sokat változott már az első 1-2 megnézett rész után. Kijelenthetem, hogy pozitívan csalódtam a sorozatban és a történetben. A karakterek szerethetők, egyediek, viszont az utalások miatt mind a 7 Star Wars film alapismerete szükséges:).

Szólj hozzá

film star wars lego freemaker